Súťaž Mr. Olympia zmenila majiteľa a vracia sa do rúk bodybuilderov!
Značka „Mr Olympia“ zmenila majiteľa. Čo môžu fanúšikovia bodybuildingu očakávať?
„Mr Olympia“ je vo svete bodybuildingu ustálený pojem naozaj dlho. Neexistuje súťažný fitness športovec, ktorý by netúžil aspoň raz v živote postaviť sa na toto legendárne pódium pre šampiónov z celého sveta. Zakladateľom prestížneho podujatia bol Joe Weider, ktorý chcel pre najlepších kulturistov sveta vytvoriť priestor pre súťaženie a zároveň im umožniť na súťažení zarábať.
Postupne ako sa rozvíjala súťaž Mr. Olympia, dochádzalo k mediálnemu rastu a Weiderove časopisy sa rozšírili do celého sveta. Joe si vytvoril absolútny monopol. Šampióni, ktorých produkovala Mr. Olympia a propagovali jeho časopisy sa stávali legendami. Za všetkých postačuje meno Arnolda Schwarzeneggera.
V roku 2003 bola časť podielu súťaže predaná spoločnosti AMI, ktorá vlastní množstvo médií v USA. Neskôr, v roku 2017, odkúpila AMI súťaž kompletne.
Situácia sa od roku 2003 začala výrazne meniť a kým dovtedy bol hlavným „stmeľovateľom“ Joe Weider, teraz začali postupne do hry vstupovať ďalší hráči.
Tip: Potrebuješ doplniť proteín? Výborné zloženia a široká ponuka proteínov od prémiovej značky GAINZ! |
|
> pozrieť produkty < |
Majiteľom súťaže a časopisov bola spoločnosť AMI, ktorá však okrem Mr. Olympie neorganizovala nič. Všetci športovci súťažili v NPC (Nation Physique Committe) a keď získali štatút profesionálov, tak v IFBB Pro League. Tej od roku 2006 šéfuje Jim Manion.
Tieto prerozdelenia „moci“ a najmä zmena mediálneho prostredia v posledných 10 rokoch, vytvorili novú situáciu. Nástup hviezd instagramu a youtube priniesol do bodybuildingu nový vietor, ktorý kompletne vytlačil klasicky spôsob doručovania informácií prostredníctvom časopisov.
Na internete nezostalo nič tabu. Kým športovci, ktorí boli sponzorovaní časopismi a museli spolupracovať len s časopismi, ostatní paradoxne ťažili z toho, že mohli vytvárať mediálny obsah pre každého a kdekoľvek. Ako príklad si zobete Rich Pianu, ktorý si vytvoril vlastné impérium bez akejkoľvek podpory časopisov.
Keďže spoločnosť AMI nevedela so športovcami pracovať a ani reagovať na nové mediálne formáty, postupne sa dopracovala do situácie, že nemala žiadneho spozorovaného športovca! Celkom sranda, však?
Teraz však prichádza výrazná zmena, ktorá môže znamenať opätovne spojenie všetkých elementov, ktoré sú potrebné pre podporu športovcov a vzbudenie záujmu o nich.
Problémom nie je súťaž Mr. Olympia. To určite nie. Podujatie v roku 2019 zlomilo všetky rekordy a bolo veľmi úspešne. Problémom je zabezpečenie športovcov, vytvorenie lepších podmienok a viac peňazí pre všetkých. Nie je len pre šampiónov. Je potrebné spojiť modernú formu prezentácie, sponzorov a športovcov.
Nový majiteľ Jake WOOD, zo spoločnosti Wings of Strenght, je dlhodobým podporovateľom a jedným z hlavných sponzorov súťaží v NPC a tiež hlavným sponzorom Mr. Olympia.
Okrem podujatia „Mr Olympia“ sa mu podarilo kúpiť aj licencie k časopisom ako Muscle & Fitness a Flex. Do rúk sa mu tak dostáva obrovská mediálna sila, ktorú môže využívať a zmeniť tak, ako si to predstavuje. Môžeme predpokladať, že Mr. Olympia dostane nový level propagácie.
Aktuálne je však zbytočné špekulovať, čo všetko zmena majiteľa prinesie. Každopádne sa „súťaž všetkých súťaži“ vracia späť do rúk kulturistov.